CARTES EN MAIN
INFLUENCE = 28
x 1 | |
x 2 | |
x 1 | |
x 2 |
PROJETS
Partie terminée
JOURNAL
HellslayeR gagne à l'influence : 28 à 22 !
HellslayeR recycle domotique
action n°2 : HellslayeR active mathématiques
action n°1 : HellslayeR pioche domotique
Neleheia comptabilise imprimerie
Neleheia comptabilise invention
Neleheia comptabilise navigation
Neleheia recycle règle
action n°2 : Neleheia active perspective
action n°1 : Neleheia active feu grégeois
HellslayeR domine le domaine des technologies !
HellslayeR comptabilise philosophie
HellslayeR comptabilise monnaie
HellslayeR comptabilise médecine
HellslayeR comptabilise intelligence artificielle
HellslayeR comptabilise bases de données
HellslayeR comptabilise baguettes
action n°2 : HellslayeR active cellules souches
action n°1 : HellslayeR pioche bases de données
action n°2 : Neleheia pioche invention
action n°1 : Neleheia pioche navigation
action n°2 : HellslayeR pioche intelligence artificielle
HellslayeR met en jeu cellules souches
HellslayeR pioche cellules souches
HellslayeR recycle fission
action n°1 : HellslayeR active mathématiques
action n°2 : Neleheia met en jeu perspective
action n°1 : Neleheia pioche perspective
action n°2 : HellslayeR pioche fission
HellslayeR met en jeu spécialisation
HellslayeR pioche spécialisation
HellslayeR recycle fusées
action n°1 : HellslayeR active mathématiques
action n°2 : Neleheia domine l'age 2 !
Neleheia pioche règle
Neleheia comptabilise loupe
Neleheia pioche loupe
Neleheia recycle traduction
Neleheia recycle poudre
Neleheia recycle shuriken
action n°1 : Neleheia active poterie
action n°2 : HellslayeR pioche fusées
HellslayeR domine le domaine de la culture !
HellslayeR décale sa pile mauve en haut
action n°1 : HellslayeR active aviation
HellslayeR recycle écriture
action n°2 : Neleheia active anatomie
action n°1 : Neleheia met en jeu anatomie
HellslayeR décale sa pile verte en haut
action n°2 : HellslayeR active aviation
Neleheia pioche poudre
Neleheia pioche imprimerie
Neleheia pioche anatomie
Neleheia pioche shuriken
Neleheia décale sa pile verte à gauche
Neleheia active papier
Neleheia met en jeu papier
action n°2 : Neleheia met en jeu feu grégeois
action n°1 : Neleheia pioche feu grégeois
HellslayeR décale sa pile rouge en haut
action n°2 : HellslayeR active aviation
HellslayeR met en jeu aviation
HellslayeR pioche aviation
HellslayeR recycle bicyclette
action n°1 : HellslayeR active mathématiques
action n°2 : Neleheia pioche traduction
HellslayeR transfère papier depuis sa main vers les projets de Neleheia
HellslayeR pioche papier
action n°1 : Neleheia active katana
action n°2 : HellslayeR pioche bicyclette
HellslayeR domine le domaine militaire !
HellslayeR décale sa pile bleue en haut
HellslayeR change l'ordre des cartes de sa pile bleue
action n°1 : HellslayeR active publications
Neleheia crée une nouvelle domination d'age 2
Neleheia décale sa pile rouge à gauche
action n°2 : Neleheia active brosse à dents
Neleheia archive ingénierie
Neleheia met en jeu katana
Neleheia pioche katana
action n°1 : Neleheia active pagode
HellslayeR décale sa pile jaune en haut
action n°2 : HellslayeR active publications
HellslayeR met en jeu publications
HellslayeR pioche publications
action n°1 : HellslayeR active théorie de l'atome
action n°2 : Neleheia met en jeu pagode
Neleheia pioche pagode
Neleheia comptabilise chaturanga
Neleheia pioche chaturanga
Neleheia recycle éducation
Neleheia recycle réseau routier
action n°1 : Neleheia active poterie
HellslayeR met en jeu réfrigeration
HellslayeR pioche réfrigeration
action n°2 : HellslayeR active théorie de l'atome
HellslayeR met en jeu chemin de fer
HellslayeR pioche chemin de fer
HellslayeR décale sa pile bleue à droite
action n°1 : HellslayeR active théorie de l'atome
HellslayeR pioche philosophie
HellslayeR transfère ingénierie depuis sa main vers la main de Neleheia
HellslayeR transfère éducation depuis sa main vers la main de Neleheia
action n°2 : Neleheia active construction
action n°1 : Neleheia pioche réseau routier
HellslayeR met en jeu théorie de l'atome
HellslayeR pioche théorie de l'atome
HellslayeR recycle compagnies marchandes
action n°2 : HellslayeR active mathématiques
action n°1 : HellslayeR pioche compagnies marchandes
action n°2 : Neleheia domine l'age 1 !
Neleheia crée une nouvelle domination d'age 2
Neleheia décale sa pile mauve à gauche
action n°1 : Neleheia active brosse à dents
HellslayeR met en jeu système bancaire
HellslayeR pioche système bancaire
HellslayeR recycle expérimentation
action n°2 : HellslayeR active mathématiques
action n°1 : HellslayeR pioche expérimentation
Neleheia crée une nouvelle domination d'age 2
Neleheia décale sa pile jaune à gauche
action n°2 : Neleheia active brosse à dents
action n°1 : Neleheia met en jeu brosse à dents
HellslayeR met en jeu colonialisme
HellslayeR pioche colonialisme
HellslayeR recycle féodalisme
action n°2 : HellslayeR active mathématiques
action n°1 : HellslayeR met en jeu mathématiques
Neleheia archive construction de canaux
Neleheia pioche construction de canaux
action n°2 : Neleheia active monothéisme
action n°1 : Neleheia met en jeu monothéisme
HellslayeR pioche médecine (bonus coopératif)
HellslayeR pioche mathématiques
HellslayeR pioche monnaie
Neleheia pioche brosse à dents
Neleheia pioche monothéisme
action n°2 : HellslayeR active la roue
action n°1 : HellslayeR pioche féodalisme
action n°2 : Neleheia met en jeu construction
Neleheia pioche construction
Neleheia comptabilise archerie
Neleheia pioche archerie
Neleheia recycle savon
action n°1 : Neleheia active poterie
action n°2 : HellslayeR pioche éducation
action n°1 : HellslayeR pioche ingénierie
action n°2 : Neleheia met en jeu poterie
action n°1 : Neleheia pioche poterie
HellslayeR met en jeu machinerie
HellslayeR pioche machinerie
HellslayeR recycle calendrier
HellslayeR recycle archerie
HellslayeR recycle poterie
action n°2 : HellslayeR active outils
HellslayeR pioche calendrier
HellslayeR pioche poterie
action n°1 : HellslayeR active la roue
action n°2 : Neleheia active cités états
action n°1 : Neleheia active cités états
action n°2 : HellslayeR met en jeu outils
action n°1 : HellslayeR met en jeu code de lois
Neleheia comptabilise voiles
Neleheia pioche voiles
Neleheia met en jeu cités états
action n°2 : Neleheia active tissage
action n°1 : Neleheia pioche cités états
action n°2 : HellslayeR met en jeu élevage
HellslayeR pioche élevage
HellslayeR pioche outils
action n°1 : HellslayeR active la roue
Neleheia comptabilise métallurgie
Neleheia pioche métallurgie
action n°2 : Neleheia active tissage
action n°1 : Neleheia met en jeu tissage
HellslayeR pioche code de lois
HellslayeR pioche archerie
action n°2 : HellslayeR active la roue
action n°1 : HellslayeR met en jeu la roue
action n°2 : Neleheia pioche tissage
action n°1 : Neleheia met en jeu maçonnerie
HellslayeR pioche la roue
action n°2 : HellslayeR active rames
Neleheia pioche maçonnerie
Neleheia transfère écriture depuis sa main vers l'influence de HellslayeR
action n°1 : HellslayeR active rames
action n°2 : Neleheia pioche écriture
HellslayeR met en jeu rames
Neleheia met en jeu agriculture
HellslayeR | 7 | 8 | 10 | 9 | 6 | 3 |
Neleheia | 8 | 7 | 2 | 7 | 0 | 0 |
CARTES EN MAIN
INFLUENCE = 28
x 1 | |
x 2 | |
x 1 | |
x 2 |
PROJETS
14/01 13:49 HellslayeR : Thank you for the game, i hope you the same luck as i had next time.
14/01 13:44 HellslayeR : This situation isn't a problem, until you are playing in other areas ahead. So for example if you are going for points it means you will got stuck by upgrading in ages and vice versa. Or if you are building up huge amount of stacks for later use, means you also loose in points. It is about timing i believe, you need a balance of all, to be good overall.
14/01 13:41 HellslayeR : Usually if you re playing from the background it means you must find a card which lead you to the top. Some kind of stealing cards, like Construction, Compass, Shuriken etc.
14/01 13:39 Neleheia : Outch
14/01 12:09 Neleheia : Ok
14/01 12:09 Neleheia : Ok
14/01 11:59 HellslayeR : Sometimes such queer things happens, at the moment this doesn't seem to be so bad, so please go on.
14/01 11:57 Neleheia : Oh yes, there is no action 1 for you Oo
14/01 11:54 HellslayeR : *e
14/01 11:54 HellslayeR : Bug her, i started with second action instead of the first one. But proceed, go on. I will support it into the corresponding section.
14/01 10:26 Neleheia : Missclick lol
14/01 08:45 Neleheia : Oh ok thanks
14/01 01:18 HellslayeR : Im teling you because you made a second 2nd age period to be dominated with toobrush.
14/01 01:17 HellslayeR : One thing i didn't mention. For example you had dominated a period, and you want to dominate the same period for the second time you need twice as many influence points to do so. So if you had dominated a 2nd age for 10 you will need 20 for dominating 2nd age for the second time.
14/01 01:15 HellslayeR : I remember the first time i had to finish something. ;) Usually at the southeast corner the way to do something or just under the cards.
13/01 18:47 Neleheia : It's ok, I found :D
13/01 17:13 Neleheia : Do you know what I have to do to finish my move?
13/01 16:59 Neleheia : I have to do dogma 2 of toothbrush but I don't know how
13/01 16:57 Neleheia : Sorry, I don't know what I have to do, the game is Waiting for something
13/01 16:55 Neleheia : The frenchname?
13/01 16:55 Neleheia : Sorry, I don't understand
13/01 16:54 HellslayeR : At the start of the game the Frenchname will decide the starting player.
13/01 16:53 Neleheia : If I need)
13/01 16:51 Neleheia : Ah yes, ok so I have need the Englishman name of a card , it's ok
13/01 16:51 Neleheia : Oh ok!
13/01 16:49 HellslayeR : I scanned the cards for polpoul, who made the english version as well. In the right corner of history you can change it to English language.
13/01 16:48 Neleheia : This game is in English for you or you are playing with the French version ?
13/01 16:45 Neleheia : Oh I understood why my card didn't work
13/01 16:37 Neleheia : Ok ok, I don't know this game
13/01 16:35 HellslayeR : If you like such games, Evolution would be another great choive.
13/01 16:14 Neleheia : Ok 7 domination
13/01 16:13 Neleheia : I like GTR too:D
13/01 16:12 HellslayeR : After Glory to Rome this is my Second favorite game of all. It is cheap, but always different. :D
13/01 16:11 HellslayeR : The rulebook is only 4 page long, you might want to chech it out to get the rules done. Expansion doesn't add much in rulewise, but the game gets more balanced because of it. One more important rule that we need 7 dominations for the win instead of the previous 6!
13/01 16:11 Neleheia : Ok lol... Thanks.. I'll do my best lol.. This is really my first game of innovation. Never play with physic card. I just discovered this game and I'll buy it soon
13/01 16:08 HellslayeR : New black cards, that you will only draw if you don't have in hand of that colour. Some cards have ecoes in an area of icons which gives you cooperative dogma effect even if splayed. Doing it with the icon of the current active dogma. In the expansion you have more options to score points, to dominate periods. Some cards have influence bonus which gives you influence by adding the first one as the total amount, and each more influence bonuses grants as one. So for example 7-7-6-4-4 give you: 7+1+1+1+1= 11 points total.
13/01 16:07 Neleheia : Hi, I never played innovation.. So this is my first game.. And I don't know if it is a problem to play with echoes. Sorry for my English lol
13/01 16:01 HellslayeR : Sorry i don't understand franch. The expansion adds:
13/01 16:01 HellslayeR : GL HF :)
13/01 15:55 Neleheia : Salut, désolé j'ai accepté mais j'ai vu qu'après seulement que c'était la version avec extension.. Je découvre seulement le jeu et j'ai même pas fait une partie entière encore. J'en ai une en cours... Je sais pas si ça va être intéressant pour toi de jouer cette partie.
Rappel : Le cadre sous le tableau des ressources contient les boutons pour les actions spéciales (ex : cartes construction de canaux, évolution) ainsi qu'un bouton passer pour les actions optionnelles ("vous pouvez...")
CARTES EN MAIN
INFLUENCE = 22
x 3 | |
x 1 | |
x 1 | |
x 3 |
PROJETS